Aktywność fizyczna

Młodzi kibice piłkarscy

Euro 2012 pokazało, jak wielką miłością darzona jest w naszym kraju piłka nożna. Miliony osób śledziły poszczególne mecze rozgrywane na stadionach Polski i Ukrainy. Dziś ponad rok po tym wydarzeniu emocje nieco opadły, ale wzbudzone zainteresowanie futbolem nadal trwa.

Continue reading

Trochę aktywności na zimowe dni

Wiadomo, że zima często nie zachęca nas do wychodzenia z domy, szczególnie kiedy za oknem hula wiatr i sypie śnieg, ale jest to doskonały czas na poprawę naszej kondycji i wyrobienia sobie odporności. Jeśli nie jesteśmy zbytnio aktywni, na początek warto zacząć od spacerów, przynajmniej pół godzinnych. Nie zapominajmy o czapce, rękawiczkach i odpowiednim szaliku, które pozwolą nam cieszyć się ze spaceru i zimnego, ale zdrowego powietrza. Taki codzienny spacer, pomoże nam odetchnąć od codziennych kłopotów, pozbyć się naszych stresów i z pewnością sprawi, że poczujemy się lepiej. Continue reading

Zdrowe życie = długie życie

W wielu sytuacjach mówi się o tym, że każdy z nas chciałby po prostu żyć jak najdłużej. Szukamy odpowiedniego eliksiru na długowieczność i z sentymentem wspominamy nasze młodzieńcze lata i doskonałą kondycję fizyczną. Jednak najczęściej nie staramy się robić nic, żeby jak najdłużej czuć się dobrze. Nawet przeciwnie, przez nasze codzienne przyzwyczajenia możemy doprowadzić do skrócenia naszego życia i znacznego pogorszenia jago jakości. Continue reading

Plan treningowy dla początkujących

Plan treningowy na początek

Wiadomo, że jeśli wybieramy się na siłownię po raz pierwszy to nie za bardzo wiemy nawet do czego służą wszystkie przyrządy dookoła nas. Ważne jest żeby w prawidłowy sposób wykonywać polecane nam ćwiczenia, więc jeśli nie mamy kolegi, czy znajomego, który zna się chociaż trochę na tym, to warto jest poprosić odpowiednią osobę, która opiekuje się siłownią o wytłumaczenie jak ma wyglądać każde ćwiczenie z osobna. Jeśli będziemy przy ćwiczeniach wykonywać nieprawidłowe ruchy to możemy sobie jedynie zaszkodzić, a nie zbudować masę mięśplan treningowy dla początkującychniową.

Jeśli nigdy jeszcze nie byliśmy na siłowni to na początek warto wybrać taki plan treningowy, który zapewni nam odpowiednie przygotowanie wszystkich partii naszych mięśni do dalszego i bardziej zaawansowanego treningu. Podamy tutaj, jak może wyglądać taki przykładowy trening dla początkujących.

W takim wypadku będziemy wykonywać go 2-3 razy w tygodniu z uwzględnieniem odpowiedniego odpoczynku po treningu na regeneracje mięśni. Możemy przykładowo ćwiczyć w poniedziałek, środę i piątek czy jak nam tam wygodniej, ale mniej więcej z takimi właśnie odstępami. Plan na pierwszy miesiąc treningów. Continue reading

Siedzący tryb życia – jak na nas wpływa?

siedzący tryb życiaPrzeważnie jest tak, że szukając naszej wymarzonej pracy chcielibyśmy siedzieć za biurkiem i przez cały dzień przekładać papierki. Nikt z nas nie wyobraża już sobie fizycznej czy stojącej pracy, która byłaby dla nas bardzo męcząca. Nie zadajemy sobie jednak pytania, w jaki sposób siedzący tryb życia wpływa na nasze zdrowie? Jak wiadomo, w pracy spędzamy większość naszego dnia, bo mniej więcej 8-10 godzin, a jak się okazuje większość naszego społeczeństwa pracuje na siedząco. W takim wypadku najważniejszą sprawą jest odpowiednie krzesło, fotel, który zapewni nam wygodną pracę. Wiadomo, że jeśli przez taki długi czas będziemy pracować w niepoprawnej pozycji to prędzej czy później odbije się to na naszym kręgosłupie. W czasie gdy siedzimy, nasz kręgosłup jest przede wszystkim nadmiernie obciążony, a obciążenie zwiększa się, gdy krzesło nie jest odpowiednio dopasowane. Continue reading

Siłownie Białystok

Przedstawiamy adresy oraz ceny siłowni w Białymstoku (za 1 miesiąc).siłownie białystok

 

1.Fitness club MAX

15-103 Białystok/os. Białostoczek, ul. I Armii Wojska Polskiego 2

mężczyźni: 120zł , ulgowy:  108zł

kobiety: 115zł, ulgowy: 104 zł

2.Fitness Klub MULTIFIT

Białystok ul. Mickiewicza 44

zwykły: 125zł

3.Fitness Klub Fenix

ul. Syczewskiego 8 (budynek HUTY SZKŁA) wejście od ulicy Zacisze

zwykły: 115zł

trening personalny:50zł

4.Magic Gym Fitenss Club

Galeria M (Piotr i Paweł) al. 1000-lecia Państwa Polskiego 8b

zwykły: 165zł

5.Fitness i Kulturystyka ATLETA

Białystok ul. Głowackiego 14

zwykły: 115zł

ulgowy: 105zł

6.TKKF „Zachęta”

Białystok ul. Konopnickiej 4

mężczyźni: 60zł

kobiety: 50zł

7.Maniac Gym

Białystok ul. Warszawska 79A

w promocji: 140zł

Aktywność w mieście

MiastoMiasto jest specyficznym miejscem, które zapewnia nam mnóstwo form aktywności fizycznej, chociaż czasami do końca nie zdajemy sobie z tego sprawy. Duże miasta to mnóstwo ośrodków sportowych oferujących nam bardzo ciekawe propozycje. Oto kilka przykładów na to co możemy robić w zależności od tego czy chcemy trenować sami, czy ze znajomymi.

Samotnie:

  • bieganie – idealne zajęcie na każdą porę roku, praktycznie w każdym mieście znajdziemy jakiś park, boiska czy inne spokojne miejsca w których o każdej porze roku możemy sobie pobiegać,
  • basen – rozwiązanie dla osób, które lubią pływać; możemy udoskonalać swoje umiejętności pływania, jak również wzmacniać mięśnie i poprawiać wydolność naszego organizmu; idealne rozwiązanie dla osób posiadających problemy z kręgosłupem,
  • ścianka wspinaczkowa –  możemy ją znaleźć w różnych obiektach sportowych; doskonały sposób na rozładowanie emocji, jak również trening naszych ramion,
  • rower – dojeżdżanie do pracy na rowerze może być zarówno zdrowe dla naszego organizmu jak również miłe dla naszego portfela,
  • taniec –  w wielu miejscach spotykamy różne szkoły tańca, które po różnych programach telewizyjnych promujących taniec powstają jak grzyby po deszczu,
  • tenis –  wiele kortów tenisowych możemy wynająć naprawdę za grosze; dużo aktywności i dużo frajdy.

W grupie:

  • gry zespołowe – piłka nożna, siatkówka czy koszykówka to idealne rozwiązanie zarówno na zimowe zajęcia na halach, jak również letnie bieganie po boiskach,
  • łyżwy – idealne zajęcia na spalenie zbędnych kalorii, jak również miłe spędzenie czasu w gronie znajomych
  • żeglarstwo – dobry sposób na spędzenie wakacji w aktywny sposób i wyrwanie się z miasta, tygodniowy wypad na żagle może się okazać czymś naprawdę wyjątkowym i niezapomnianym.
  • bilard – może nie wymaga to od nas ogromnej aktywności fizycznej, ale oferuje nam mnóstwo świetnej zabawy.
  • gokarty – wyładowanie emocji na torze gokartowym może przyczynić się do mniejszej ilości wypadków na naszych drogach.

Codzienne ćwiczenia

Codzienna aktywność drogą do sukcesu

Poza zdrowym odżywianiem każda osoba powinna codziennie przeznaczać jakiś czas na aktywność fizyczną. Dzieci potrzebują około jednej godziny ruchu w ciągu dnia, dorośli trochę mniej. Oczywiście każdy może korzystać z różnych form aktywności fizycznej nawet bez specjalnego sprzętu i chodzenia na siłownię. Jeśli praktycznie nic nie robimy warto przynajmniej zacząć od spacerów na świeżym powietrzu, jeśli jesteśmy trochę bardziej ambitni możemy biegać. W większych miastach wieczorami możemy spotkać całe grupy, które korzystają z tej formy aktywności fizycznej.  Warto ćwiczyć ze znajomymi, ponieważ wtedy posiadamy większą motywację i tak łatwo się nie zniechęcamy. W domu możemy wykonywać również różnego rodzaju pompki, brzuszki, przysiady, podciąganie się na drążku i wiele innych ćwiczeń, które znacznie poprawiają naszą sprawność, wygląd i zdrowie. Dodatkowo podczas wykonywania różnego rodzaju ćwiczeń w naszym organizmie wytwarzają się endorfiny, czyli tak zwane hormony szczęścia, wynika z tego że sport jest dobrym sposobem na radzenie sobie ze stresem i złym humorem.

Aktywność fizyczna, zdrowie, dieta, odchudzanie – eaktywni

Witamy na stronie poświęconej aktywności fizycznej i zdrowemu trybowi życia!

Nasza strona powstała z myślą o wszystkich osobach, które chcą pogłębiać swoją wiedzę o aktywności fizycznej i zdrowiu. Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy jak ogromny wpływ mamy na nasze zdrowie. Często robiąc pewne rzeczy, nie zdajemy sobie sprawy z tego, jakie szkody wyrządzamy dla naszego organizmu i jakie mogą być tego skutki. W naszych czasach praktycznie każdy z nas wie dużo o odżywianiu, dietach, nałogach czy zdrowiu, ale nie wielu z nas przywiązuje do tego odpowiednią wagę. Posiadamy wiedzę, ale jej nie wykorzystujemy, bo gdy jesteśmy młodzi i nic nam nie dolega niczym się nie przejmujemy, nie zastanawiamy się nad tym co będzie z nami za kilkanaście lat. Warto jest o tym pomyśleć i już od najmłodszych lat dbać o to, żeby nasz organizm był w jak najlepszym stanie. Continue reading

Wyszukiwarka