Najczęstsze kontuzje podczas biegania – jak się przed nimi uchronić?

ubezpieczenie zdrowotne,kontuzje sportowe

Bieganie to sport dla ludzi w każdym wieku. Wystarczy nałożyć buty, koszulkę i już masz szansę na aktywne przeżycia. Niestety nawet biegacze, szczególnie amatorzy są narażeni na ryzyko różnorodnych kontuzji. W artykule zostaną wymienione ich rodzaje z praktycznym nastawieniem na ochronę treningową.

Biegaczy dotykają następujące kłopoty:

- uszkodzenie stawu kolanowego i kości;
- naciągnięcie mięśni, ścięgna;
- przetrenowanie;
- odwodnienie;
- deformacja stóp;
- odciski.

Co należy wiedzieć o zabezpieczeniu przed standardowymi kontuzjami?

Aby kontuzji uniknąć, trzeba, po pierwsze, rozwinąć prawidłową technikę biegania, płynącą ze śródstopia, a nie pięty, jak ma to miejsce, np. podczas standardowego chodzenia. Nacisku i odbijania pięt pilnuj jak oka w głowie. Biegacz zawsze przed treningiem musi się rozciągnąć. To pobudzi organizm do wysiłku. Jeżeli masz wybór miękkie lub twarde podłoże, wybieraj miękkie. Często kontuzje następują właśnie po nagłej zmianie nawierzchni, dlatego wcześniejsze ustalenie trasy ma wielkie znaczenie.

Nie bądź zachłanny pod względem uzyskiwanych wyników

Nigdy nie biegałeś i nagle chcesz zacząć? Nie biegnij na granicy fizycznych możliwości. Rozszerzaj wydolność krok po kroku. Obuwie to najważniejszy element, stykający się u biegacza od razu z podłożem. Zwróć uwagę na wygodę i właściwości amortyzacyjne.

Coś zaczyna Cię boleć? Zrezygnuj na jakiś czas z wysiłku. Wykorzystuj jedynie ćwiczenia uzupełniające. Odchudzaj się, ponieważ osoby cięższe wystawiają się na większe ryzyko urazów.

Prywatne ubezpieczenie zdrowotne wsparciem biegacza

Kontuzja jednak Cię dopadła? Reaguj natychmiast. Nie możesz czekać w kolejce, bo każda godzina wydłuża powrót do formy. Dla biegaczy idealne jest ubezpieczenie zdrowotne Signal Iduna, kosztujące zaledwie kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Szybko podany antybiotyk wraz z diagnozą daje pewność powrotu do ulubionej dyscypliny.

Na zakończenie

Biegaj z głową i wykorzystuj rady podane w artykule. Jeżeli nie masz zbyt wielkiej formy najpierw zainwestuj w bieżnię elektryczną lub magnetyczną i trenuj domowym sposobem. Kiedy już zyskasz trochę kondycji, wytypuj na mapie Google ulubioną trasę, najlepiej o jednolitej powierzchni, kup solidne buty, odzież termoaktywną, i wyrusz na spotkanie z wysiłkiem fizycznym.

Wyszukiwarka
undefined