Dieta kopenhaska (kopenchadzka) – odchudzanie w 13 dni

Pewnie każdy z nas przeglądając najróżniejsze diety natknął się również na dietę kopenhaską, która przyciąga naszą uwagę przede wszystkim tym, że odpowiednie efekty odchudzania możemy zobaczyć już po 13 dniach. Z różnego rodzaju reklam wynika że możemy w tym czasie zrzucić przynajmniej kilka kilogramów, a w nielicznych przypadkach nawet 15. Czy jest to rzeczywiście osiągalne w tak krótkim czasie i przede wszystkim bezpieczne dla naszego ciała?

Zasady diety kopenhaskiej

Ogólnie jak sama jej nazwa wskazuje, jest to dieta, którą mamy stosować przez 13 dni i ani dnia więcej, ponieważ może to być niekorzystne dla naszego organizmu. Musimy stosować się restrykcyjnie do zaplanowanego jadłospisu bez żadnych zmian i dodawania produktów. Dietę możemy stosować jedynie raz na dwa lata, żeby nie uzyskać żadnych niepokojących objawów. Po za tym warto również pamiętać o odpowiedniej ilości wody spożywanej w ciągu dnia, w przeliczeniu na dorosłą osobę mniej więcej 1,5 – 2 litry.

Dieta kopenhaska jadłospis

Ważne jest ścisłe stosowanie się do poniższych zaleceń i spożywanie posiłków w określonych godzinach, tylko wtedy efekt będzie taki jak zaplanowaliśmy. Śniadanie spożywamy w godzinach od 8 do 9, obiad 12-14, kolacja 17-18.

Dla każdego dnia mamy odpowiednio rozpisane posiłki, od których nie może być żadnego odstępstwa.

Plan dietetyczny :

Dni 1 oraz 8

Śniadanie: filiżanka czarnej kawy plus cukier (max 1 łyżeczka)

Obiad: 2 jaja na twardo, paczka szpinaku do 500 gram

Kolacja: befsztyk z mięsa wołowego plus kilka liści sałaty z oliwą z oliwek

Dzień 2 i 9

Śniadanie: filiżanka czarnej kawy plus cukier (max 1 łyżeczka)

Obiad: befsztyk z mięsa wołowego, kilka liści sałaty z oliwą z oliwek, jeden owoc, przykładowo jabłko

Kolacja: grubszy plaster (lub kilka cieńszych) szynki, kubek naturalnego jogurtu

Dzień 3 i 10

Śniadanie: filiżanka czarnej kawy plus cukier (max 1 łyżeczka)

Obiad: szpinak plus wybrany owoc

Kolacja: 2 gotowane jaja, kilka liści sałaty z oliwą z oliwek, plaster szynki

Dzień 4 i 11

Śniadanie: filiżanka czarnej kawy plus cukier (max 1 łyżeczka)

Obiad: duża marchewka, serek wiejski (mały), jajko na twardo

Kolacja: sałatka z owoców, lub kompot z gotowanych owoców niesłodzony, szklanka jogurtu naturalnego

Dzień 5 i 12

Śniadanie: marchewka plus sok wyciśnięty z cytryny

Obiad: jeden filet z gotowanej ryby,

Kolacja: befsztyk z mięsa wołowego, kilka liści sałaty z oliwą z oliwek

Dzień 6 i 13

Śniadanie: filiżanka czarnej kawy plus cukier (max 1 łyżeczka)

Obiad: pierś z kurczaka duszona, kilka liści sałaty z oliwą z oliwek

Kolacja: marchewka plus dwa jaja na twardo

Dzień 7

Śniadanie: filiżanka czarnej kawy plus cukier (max 1 łyżeczka)

Obiad: grillowane mięso

Kolacja: brak kolacji

 

Ogólnie przez ograniczenie spożywanych rzeczy zmniejszamy sobie również ilość dostarczanych witamin, więc warto zastosować odpowiednią suplementację tabletkami. Jeśli czujemy mocny głód, który może dopaść nas w początkowej fazie diety, możemy napić się wody, przez co oszukamy nasz organizm. Po zakończeniu diety warto odrobinę ograniczać nasze jedzenie, bo jeśli od razu „rzucimy się” na jedzenie spotykamy się oczywiście z efektem jojo.

Opinie dieta kopenhaska

Opinie na temat diety są różne, z samego zdrowego rozsądku raczej każdy z nas wie, że lepiej zaplanować sobie dłuższe odchudzanie, ale bardziej przyjazne dla naszego organizmu. Możemy przecież włączyć do tego aktywność fizyczną i po prostu zdrowiej się odżywiać, a na pewno po jakimś czasie uzyskamy odpowiedni cel – idealną sylwetkę.

Wyszukiwarka