Jak szybko schudnąć dzięki diecie pH

„Je­śli zrzucisz zbędne kilogramy, będziesz zdrowszy i bę­dziesz żyć dłużej i lepiej. Jednak każdy, kto choć raz zmagał się z nadwagą, wie, że to nie takie proste. Tak było do tej pory. Z programem „Cud pH” zadanie jest proste. (…) Mu­sisz jednak pamiętać o jednej istotnej rzeczy odróżnia­jącej ten program od wszystkich innych. Nie mówimy tutaj o zrzucaniu wagi po to, aby być zdrowym. Mówimy, że najpierw trzeba wyzdrowieć, a w rezultacie ciało samo pozbędzie się dodatkowych kilogramów”.

Robert O. Young, Shelley Redford Young
– autorzy książki „Próbowałam już wszystkiego, żeby schudnąć.
Przełomowy program odchudzający – cud równowagi pH”

Twórcy tej diety podkreślają, że dieta pH w zasadzie nie jest typowo odchudzającą kuracją. Jednak zakwaszony organizm ma problem z metabolizmem i wieloma chorobami – a to nie wpływa pozytywnie na naszą wagę. Jeśli wiec chcemy stracić zbędne kilogramy, a przy tym zależy nam na zdrowiu – dieta pH jest właśnie dla nas! Pierwszymi oznakami nadmiernego zakwaszenia organizmu jest pojawienie się cieni pod oczami. Możemy też odczuwać gorzki lub kwaśny smak w ustach.

Dlaczego należy odkwasić organizm?

Przede wszystkim dlatego, że nadmiar kwasów zmniejsza możliwości przyswajania witamin, minerałów i składników odżywczych. Pojawia się zmęczenie, osłabienie, nerwowość, kłopoty z zasypianiem, bóle głowy. U wielu osób występują bóle stawów, kręgosłupa, podnosi się ciśnienie krwi. W bardziej zaawansowanym poziomie zakwaszenia – możemy zachorować na cukrzycę, grzybicę, komórki naszego ciała mogą się nowotworzyć.

Robert O. Young podkreśla – „Nadwaga nie ma związku z tłuszczem. Od kilkudzie­sięciu lat kładzie się nacisk na wszystko, co ma niską zawartość tłuszczu, i spójrz, dokąd nas to doprowadziło. Nie chodzi też o kalorie, węglowodany ani cholesterol. Wszystko to zostało już wypróbowane, a problemu nadwa­gi u milionów ludzi wciąż nie rozwiązano, ale wręcz prze­ciwnie – pogłębił się”. Żeby zmienić ten stan rzeczy musimy zrozumieć co jest prawdziwą przyczyną nadwagi. Okazuje się, że odpowiedzialny za zbieranie tłuszczu przez nasz organizm jest właśnie kwas. Jeśli nasza dieta składa się pokarmów przemysłowo przetworzonych, smażonych, słodkich, a więc typowych produktów kwasotwórczych – aby obronić się przed nadmierną produkcją kwasów, zatrzymujemy tłuszcz. Właśnie ten tłuszcz neutralizuje kwasy, ale nie jesteśmy w stanie go wydalić, gromadzi się więc w coraz większej ilości po to, by uwolnić nasze ciało przed zakwaszeniem. Jak wykazują badania tłuszczu odsysanego z ciała osób z nadwagą – który nawiasem mówiąc nie ma koloru kremowego, ale jest brązowy – zawiera on duże ilości kwasu. W dłuższej perspek­tywie takie złogi tłuszczowe powodują mnóstwo pro­blemów zdrowotnych.

Kiedy zaobserwujemy u siebie objawy zakwaszenia organizmu – choroby, nadwagę, chroniczne zmęczenie, powinniśmy zacząć działać. Musimy pamiętać o tym, że zbyt duża ilość kwasu w organizmie pozbawia krew tlenu, a bez tego tlenu żadne funkcje życiowe nie przebiegają normalnie. Prze­miana materii ulega spowolnieniu, również trawienie jest dużo wolniejsze, a co za tym idzie – tyjemy.

Jak chudnąć zmieniając pH naszej krwi?

Dieta al­ka­licz­na jest przede wszystkim bogata w warzywa zielone oraz owoce. Aby warzywa nie straciły swoich wła­ści­wo­ści za­sa­do­twór­czych należy je spożywać na surowo, ewen­tu­al­nie ugotowane – najlepiej na parze. Eliminujemy produkty kwasotwórcze – czerwone mięso, mleko i produkty mleczne, kawę, herbatę, cukier, alkohol. Jeśli jednak tego rodzaju potrawy znalazły się naszym menu – spróbujmy je zneutralizować, najprościej poprzez przyjęcie pokarmów zasadotwórczych. Starajmy się, aby tego rodzaju produkty stanowiły do 80 procent dziennej diety. Twórcy diety zapewniają, że stracimy na wadze – należy jednak mieć świadomość, że nie będzie to typowa  dieta błyskawiczna. Za to efekty w postaci szczupłej sylwetki i zdrowego organizmu zostaną z nami na długo.

Co jeść w diecie pH?

Najważniejsze jest wybierać te pokarmy, które nam nie szkodzą. Sprawdźmy jak zastąpić niektóre produkty, tak aby zapobiec zakwaszeniu naszego ciała.

Jeśli nie wyobrażamy sobie śniadania bez mleka – zamieńmy produkt pochodzący od zwierząt, a wiec mleko krowie czy kozie na „mleko” roślinne – owsiane, sojowe, migdałowe lub kokosowe. Dobrą alternatywą jest też mleko z ryżu. Nie musimy kupować tych produktów – możemy je zrobić samodzielnie – miksując te produkty na gładki płyn z wodą. Mięso czerwone lub białe zastąpimy rybami, mąkę białą, ziemniaki – ryżem basmati. Zamiast kawy, herbaty, soków – zastosujmy suplementację, a więc alkalizowaną wodę, czy płyn z proszku warzywnego. Pizzę na białym cieście zastąpmy tortillą z warzywami, sałatę lodową – szpinakiem. Makaron biały możemy zamienić na pełnoziarnisty, masło – masłem migdałowym, słodycze – suszonymi owocami i pestkami dyni lub słonecznika.

Opracowano na podstawie:

  1. http://zdrowosfera.pl/skuteczne-odchudzanie/dr-robert-young-i-dieta-ph/
  2. http://zdrowosfera.pl/odchudzanie/doktor-young-o-ph-wody-jaka-wode-pic/
Wyszukiwarka