Badania rynku dla branży farmaceutycznej

Ogólnie każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego jak wiele leków znajdujemy obecnie w aptekach. Półki aż uginają się od różnego rodzaju produktów, które przede wszystkim mogą pomagać nam w różnego rodzaju problemach, od biegunki po problemy ze stawami. To jakie wybieramy leki przychodząc do aptek może zależeć od lekarza, który wypisuje nam recepty, pani aptekarki, która służy nam poradą lub odpowiednich reklam, które przeważnie silnie działają na nasze wybory. Szczególnie wśród osób starszych powstaje taka tendencja, że wybieramy to co zobaczymy na ekranie telewizora. Przecież jeśli ktoś mówi, że dany lek jest dobry na pamięć, to dlaczego miałby kłamać?

W reklamach wszystko jest bardzo pięknie przedstawione i przede wszystkim działa bardzo szybko. Jak jest natomiast w rzeczywistości? Jak firma farmaceutyczna może dopasować ofertę dla takiej dużej liczby potencjalnych klientów, którzy czekają na to żeby dostać odpowiednią pomoc. Wykonuje się wówczas odpowiednie badania rynku za pomocą których firma dowiaduje się wszystkiego na temat klientów, ich potrzeb, wymagań i również zadowolenia z określonego produktu. Oprócz badań czysto marketingowych przeprowadza się również badania obserwacyjne pacjentów  co ma na celu oczywiście sprawdzić skuteczność leku i wyeliminować jego potencjalne skutki uboczne.

Leki, które dostajemy w aptekach muszą być dla nas w stu procentach bezpieczne, tak żeby ich działanie nie wyrządziło nam jakiejkolwiek szkody. Wiadomo przecież jak wielkie odszkodowania uzyskuje się od koncernów farmaceutycznych, które przez swoje produkty mogły zaszkodzić dla naszego zdrowia.

Wyszukiwarka
undefined